In 1993 paste HELLA voor het eerst LED's toe als lichtbron in een derde remlicht. Dit was de allereerste keer dat lichtgevende diodes werden toegepast in de buitenverlichting van voertuigen. Sindsdien is de markt voor Car Body Lighting sterk veranderd. Tegenwoordig is het mogelijk het design van het derde remlicht door het gebruik van verschillende optische elementen te doen lijken op dat van de achterlichten. Daarnaast is een speciale beveiliging tegen diefstal voor de kentekenplaatverlichting niet meer nodig, omdat de lichtbron niet meer vervangen hoeft te worden. Naast de signaalfuncties aan de achterkant van het voertuig spelen ook de in het voertuigfront geïntegreerde Car Body Lighting een belangrijke rol binnen het HELLA portfolio. Daarbij worden functies als positielicht, knipperlicht en/of dagrijverlichting, die tot nu toe waren geïntegreerd in de koplamp, als aparte lamp ingebouwd in het voertuigfront. Zo wordt de trend naar individualisering versterkt.
Op het gebied van al deze producten heeft HELLA een uitgebreid portfolio. Dankzij onze jarenlange ervaring kunnen wij niet alleen kostenefficiënte oplossingen ontwikkelen die zijn gebaseerd op standaardcomponenten, maar ook producten waarbij het design vooropstaat.